HYBRID

Hybrid er en egenprodusert skjønnlitterær kunstbok utgitt på Fredløs Forlag. Gjennom poetiske og underfundige dikt, i Hagerupsk tradisjon, forteller Hybrid historien om hva som skjer i en verden der ulike dyrearter forelsker seg i hverandre og setter barn til verden. Hvilke utfordringer møter dem? Hvordan utarter livet seg om man vokser opp som en blanding mellom katt og mus, eller hamster og løve?


Illustrasjonene i boken er utviklet i samarbeid med photoshop-kunstner John McMenamin. Utgivelsen er for øvrig et enkeltpersonsforetak, der jeg selv har vært ansvarlig for idé, tekst, produksjon, trykk, utgivelse og organisering av markedsføring og salg av boken.

Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.


 

 

Markedsføring:

Salg og promotering av boken var en like omfattende jobb som selve produksjonen
av boken. Her er all markedsføringsjobben som ble gjort på boken:

– Direktesalg til ca 200 bokhandlere / 1800 eks.
– Utstilling, Deichmanske hovedbibliotek + Grünerløkka
– Emne i seminar om Illustrert skjønnlitteratur som jeg arrangerte og ledet
på Deichmanske hovedbibliotek, for 150 deltakere fra forlagsbransjen.
– Markedsføring “Fjeldbraaten & Waage” Anmeldelser i en rekke tidsskifter, blogger,
sosiale medier og NTB kultur mm.
– Dedikert jule-vindu, Norli Universitetsgata.
– Oppheng av 700 plakater
– Direktesalg DOGA / 200 eks
– Formidling gjennom Bokbasen/Mentor

Bla i boken

 

Oppdrag Norge:

I forbindelse med innsalg av boken til butikker i Norge, la jeg ut på en ensom turne, landet rundt i min gamle Opel Astra med bagasjerommet fylt opp av bøker, og fulgte kartet med forfatterforeningens oversikt over alle landets bokhandlere.
På 3 uker besøkte jeg ca 200 små og store butikker landet rundt, og solgte omkring 1800 eksemplarer av boken.

Whatever it is, the way you tell your story online can make all the difference.
Previous
Previous

NRK super

Next
Next

OSLO–LAPPER